Friday 9 September 2011

MAT SABU PATUT MINTA BANTUAN KOMUNIS BUKAN POLIS !!



Butterworth, 9 Sept - Hari ini Mat Sabu (Mat "Sapu" sebenarnya) telah buat laporan polis di Balai Polis Kepala Batas, Pulau Pinang yang mendakwa bahawa sejak Utusan Malaysia menyiarkan laporan tentang ceramahnya di Padang Menora yang mendewa-dewakan komunis sebagai pejuang kemerdekaan, beliau kononnya telah difitnah dan kecam oleh pelbagai pihak yang melabelkannya sebagai penyokong komunis. Menurutnya lagi, beliau dan keluarga telah beberapa kali menerima ancaman dan salah satu daripadanya melalui SMS yang mengancam untuk menyimbah asid ke atas isteri dan anak perempuannya serta mencabarnya menyerang Balai Polis. Ancaman itu telah meletakkan keluarganya dalam kegelisahan dan menuduh Utusan Malaysia sebagai dalang dalam isu tersebut.

Mat Sabu ditemani oleh Rosidi Hussein, YDP PAS Kepala Batas dan seorang lagi penyokongnya semasa hadir membuat laporan polis itu.

Perkembangan terbaru ini memperlihatkan kebimbangan pemimpin (bukan pemimpin - badut sebenarnya) mulut celupar PAS itu terhadap apa yang dikatakannya sebagai ancaman, ugutan serta fitnah terhadap diri dan keluarga ekoran kelancangan mulutnya. Apa jua tuduhan yang dilemparkan oleh umum terhadap "mulut lembek" (istilah orang Kelantan untuk yang bermulut celupar) seperti melabelkannya sebagai penyokong komunis adalah satu kenyataan malah Mat Sabu ini sebenarnya adalah komunis yang sepatutnya dihalau dari Malaysia atau dihapuskan saja.

Setelah merasakan keselamatan diri dan keluarganya terancam, alih-alih kepada pihak polis pula dia mengadu. Buat laporan polis kononnya menerima ugutan dan ancaman. Kenapa tidak minta bantuan daripada "komunis pejuang kemerdekaan" seperti yang diagung-agungkannya dalam ceramah di Padang Menora baru-baru ini ? Kenapa tidak dibuat laporan kepada Chin Peng komunis tu, supaya komunis siasat ancaman dan ugutan ke atas diri dan keluarga ? Kerana selama ini bagi Mat Sabu dan para sekutunya PKR & DAP, polis adalah musuh mereka, polis tidak boleh dipercayai, polis semua rasuah !! Sementelah dalam 2 siri Perhimpunan Bersih, matlamat mereka adalah untuk menyerang pasukan polis yang bertanggungjawab mengawal ketenteraman awam dengan tujuan menggulingkan kerajaan yang dipilih secara sah melalui demonstrasi jalanan.. Fitnah lagi ke kenyataan ini !!

Seperti lazimnya, setelah tersepit Mat Sabu cuba mengalih perhatian umum dengan dakwaan konon diri dan keluarganya diancam. Ini taktik lama untuk meraih simpati para penyokong yang buta mata, buta hati dan buta perut. Kalau sememangnya betul diri dan keluarganya diancam dan diugut, memang patut pun. Dia tak tanya pun bagaimana tergurisnya perasaan hati para keluarga yang mati dibunuh dalam serangan komunis di Balai Polis Bukit Kepong itu !! Bagaimana pula dengan perasaan anggota pasukan keselamatan polis dan tentera yang pernah menyabung nyawa menentang komunis dulu !! Mat Sabu inilah manusia penipu umat Islam di negara ini. Dia perosak masyarakat !! Tidak keterlaluan dikatakan, dia juga perosak rumahtangga orang (sila layari youtube - kes 1994 di Hotel Perdana Kota Bharu).


No comments:

Post a Comment